روانشناسی رنگ ها در دکوراسیون داخلی حمام و سرویس بهداشتی

این پست را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در email

روانشناسی رنگ سفید

استفاده از رنگ سفید در دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی و حمام اولین و در دسترس ترین گزینه برای انتخاب رنگ است. این رنگ ماهیتی مثبت و نورانی دارد و میتواند از نظر روانی به نوعی التیام بخش هیجانات و استرس باشد. مفاهیمی چون بهداشت و پاکی، یکدست بودن و آرامش را انتقال میدهد و شاید به همین دلیل رنگ اصلی پوشش سازمانی کادر درمان سفید انتخاب شده است.

از نظر پارامترهای طراحی داخلی این رنگ باعث میشود تا فضای کار، بیشتر و بزرگتر به نظر برسد و این موضوع میتواند تا حدی مشکل فضای کم اختصاص یافته به سرویس های بهداشتی و حمام را حل کند. از آنجا که این رنگ خنثی است لذا میتواند در کنار هر رنگ دیگری قرار بگیرد و این یعنی برای انتخاب المان های دیگر گزینه های بیشتری در اختیار داریم.

مزیت دیگر استفاده از رنگ سفید در دکوراسیون داخلی و حمام این است که آلودگی و چرک محیط را بیشتر و بهتر نشان میدهد در نتیجه بهداشت میط بیشتر رعایت میگردد.

روانشناسی رنگ خاکستری

رنگ خاکستری از ترکیب دو رنگ سیاه و سفید بدست می آید و ذاتا رنگی خنثی است و هیچ گونه گرما و حرارتی را در خود ندارد. اما از آنجا که درصدی از رنگ مشکی را در خود دارد میتواند در تم رنگی دارک مورد استفاده قرار بگیرد.

این رنگ مفاهیمی چون استقلال، اعتماد و رسمی بودن را در خود دارد و به دلیل خنثی بودن میتواند با انواع رنگ های متضاد و پرم همنشینی خوبی داشته باشد. البته امروزه تم رنگی دارک از تم های رنگی ترند شده است و روز به روز به محبوبیت آن افزوده میشود.

کابینت روشویی در سرویس بهداشتی و حمام

یکی از مهمترین و اصلی ترین المانهای مورد استفاده در دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی و حمام، کابین های روشویی است که به دلایل مختلف جایگزین مناسبی برای سنگ های روشوئی ایستاده است. یکی از این دلایل، تنوع و قابلیت رنگی بودن آن است. کابینت روشویی بر خلاف سنگ های روشوئی ایستاده (که غالبا به رنگ سفید تولید میشوند) میتوانند در تم های رنگی مختلفی تولید شوند و این موضوع میتواند به طراح داخلی قدرت عمل بسیار بیشتری در طراحی دهد.

ورق PVC به کار رفته در تولید کابینت روشویی به عنوان ماده اولیه تولید میتواند در طرح و نقش های متنوعی تولید شود و هماهنگی خوبی با تم رنگی محیط سرویس بهداشتی و حمام داشته باشد.

گروه بازرگانی ونتو تحت نام تجاری آکاژو توانسته است با استفاده از تجربه چندین ساله و همچنین بهره وری از امکانات تولیدی به روز سبد کالایی کاملی از انواع کابینت روشوئی ضد آب، مطابق با انواع سلیقه ها تولید نماید.

مقالات بیشتر